het Zwitserleven gevoel - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Joost Ven - WaarBenJij.nu het Zwitserleven gevoel - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Joost Ven - WaarBenJij.nu

het Zwitserleven gevoel

Door: Joost van de ven

Blijf op de hoogte en volg Joost

30 Oktober 2012 | Thailand, Ko Samui

Na de vele activiteiten in de omgeving van Bangkok en het hoge noorden van Thailand was het na twee weken de allerhoogste tijd om te gaan ontspannen.

De bestemming was al uitgezocht namelijk een van Zuid Thailandse eilanden aan de westkust. Alleen de reis ernaar toe zou er een van afzien worden. Oke de vlucht van Chaing Mai naar Bangkok was nog te overzien met een klein uurtje, alleen toen in Bangkok eerst achter de vervolgreis aan en de hectiek in grr. Gelukkig in het vliegtuig een Nederlandse jongen ontmoet en dat maakte de transfer een stuk gezelliger.

Eerst regelen van de vervolgreis en daarna nog 1 x Khosan road en het shoppingsdistrict bezoeken en daarna was het echt gedaan, maar dan ook echt gedaan met bangkok. Na 45 minuten tuk tuk in de file ben je echt uitgerookt en uitgegast. Een slof sigareten was minder slecht voor me dan 45 minuten tuk tuk. Ik draag na een kleine week nog steeds een rare kuch met me mee en of dat ooit nog weggaat?? Kortom Bangkok you hate it or love it maar de tuk tuk das een verschrikkelijkemanier van transport uch uch.

Bangkok by day was oke en toen begon de nachtreis van 12 uur richting koh samui. Eerst muziek luisteren en toen de oogjes kleiner en kleiner werden en ik eindelijk de slaap te pakken had, gingen alle lichten in de bus aan en was het tijd voor een pauze. Pfff sta je van 12:00 uur tot 1:15 snachts langs de snelweg, bij een restaurant waar je niet echt vrolijk van wordt en maar wachten en dan de lichte paniek van ik heb de bus toch niet over het hoofdgezien. Gelukkig was het maar een extra lange pauze. Kunnen we ook weer over meepraten zullen we maar denken. De rest van de nacht was het moeilijk om de slaap te pakken, maar gelukkig was er nog de ferry naar Koh Samui. Laat ik nou net op het mooiste stuk van de reis echt gebroken zijn en de hele vaart geslapen te hebben....

Op Koh Samui een luxe resort uitgezocht en vier dagen de beschikking over een bungalow, twee zwembaden en het strand op zo'n 30 meter bij de bungalow vandaan. Ik had het slechter kunnen treffen maar het beviel me wel en ik heb vaak aan het zwembad gelegen met een boek. En deze x heb ik me vaak ingesmeerd dus de pijn van verbranden, is tot nu toe, geheel aan me voorbij gegaan;-)
Heerlijk ontspannen en een activiteit ondernomen namelijk naar een natuur / marine park. Eerst zo'n 2 uur op een boot zitten en dan dan uiteindelijk afgezet worden bij een klein paradijsje. Hier kon of gezwommen worden of een activiteit ondernomen worden. Ik heb voor het laatste gekozen en heb 1.5 uur in de hitte een berg beklommen. Ondanks het geklauter en de hitte was het de moeite meer dan waard en ben ik meerdere keren getrakteerd op een fantastisch uitzicht op vele kleine onbewoonde eilanden, hagelwitte stranden en een azuur blauwe zee. Als expiditie Robison toch eens opgenomen zou worden op dat moment en ze zochten nog een kandidaat dan was ik zeker achtergebleven, maar helaas......

Behalve bergbeklimmen, ook nog mogen kayaken langs de eilanden en gesnorkeld. Eindelijk heb ik het zwitserleven mogen ontdekken. Oke het was voor korte duur maar er zijn nog stukjes paradijs te vinden in de wereld!!


  • 01 November 2012 - 22:10

    Terror Tygo:

    Hallo ome Joost.

    Wauw dat klinkt allemaal wel heel vet cool gaaf daar zeg. Dat feesten moet je me over een paar jaar toch echt leren hoor. Dan ga ik ook mee naar zo,n fuifje aan zee. Nu doe ik het nog even met de kabouter plop dans en de sprookjesboom. Das nu voor mij nog even vet coole shit terwijl als mama even gek doet op de oude songs van dj paul elstak ik ook een aardig voetje van de vloer mee doe. Jong geleerd is .......
    Maar goed maak er daar nog een tof feest van met Herbert. Denk je nog aan mijn All star shoes maatje 25 hoog model. Wit, blauw of rood. Oja en tante Fem, omi en mama doen een poging om me op te voeden maar hi hi ik ben bijna drie en luister lekker nie. Daaaaaaag nice time. Greetz van Terror T.

  • 01 November 2012 - 22:10

    Terror Tygo:

    Hallo ome Joost.

    Wauw dat klinkt allemaal wel heel vet cool gaaf daar zeg. Dat feesten moet je me over een paar jaar toch echt leren hoor. Dan ga ik ook mee naar zo,n fuifje aan zee. Nu doe ik het nog even met de kabouter plop dans en de sprookjesboom. Das nu voor mij nog even vet coole shit terwijl als mama even gek doet op de oude songs van dj paul elstak ik ook een aardig voetje van de vloer mee doe. Jong geleerd is .......
    Maar goed maak er daar nog een tof feest van met Herbert. Denk je nog aan mijn All star shoes maatje 25 hoog model. Wit, blauw of rood. Oja en tante Fem, omi en mama doen een poging om me op te voeden maar hi hi ik ben bijna drie en luister lekker nie. Daaaaaaag nice time. Greetz van Terror T.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Thai thai land

a

Recente Reisverslagen:

07 November 2012

The bucketlist

01 November 2012

A view to a kill,

31 Oktober 2012

Full moon = 100% feest

30 Oktober 2012

het Zwitserleven gevoel

26 Oktober 2012

De Man anno (oktober) 2012,
Joost

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 19546

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 September 2013

Indonesië part-II

15 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thai thai land

14 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Witte lijst, vrienden, Indonesie

04 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Midden - Amerika

23 Augustus 2009 - 21 September 2009

Adventure

Landen bezocht: