Eye of the tiger - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joost Ven - WaarBenJij.nu Eye of the tiger - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joost Ven - WaarBenJij.nu

Eye of the tiger

Door: joost van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Joost

22 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Na een aantal veel te drukke en te lange werkweken had ik nog een klus te doen en dat was het huis na een jaar opruimen / schoonmaken. Tijd is erg snel gegaan ik woon alweer een jaar " net buiten" Utrecht maar nu zijn ook de laatste dingen weggegooid, opgehangen en kunnen mijn buren genieten van een schoonhuis en de vissen? Met uitzondering van de steur maak ik me weinig zorgen, de goudvissen die vermaken zich wel met z'n 30'en alleen die ene steur is een beetje eenzaam (en te groot aan het worden...)

Zaterdag, t/m maandagmiddag de laatste dingen gedaan en toe lekker op richting Schiphol. Beviel me erg goed om pas om 18uur te vliegen ik kon dus een beetje uitgerust naar Schiphol toe gaan en waar ik al bang voor was slapen in het vliegtuig zat er niet echt in. Vlieg ik na lange tijd weer eens met de KLM hebben ze de beenruimte verkleind, zat ik dan 10.5 uur krapjes met 2 Thaien naast me, maar daar had ik geen last van iets met een taalbarriere zullen we maar zeggen.

Aankomst in Bangkok voelde als een warme deken, wereld van verschil. Nederland op 15 oktober en Thailand 16 oktober hoog in de 20 graden en een hogere luchtvochtigheid puffff, maar langzaam aan begint het te wennen de temperatuur en het is goed voor het plaatselijke gewicht, vliegt er van af met al dat water / zweten.

Eerste dagen waren bijkomen in bangkok city. had de gezellige buurt Khoa San road uitegzocht alleen net in de straat er naast hebben ze een begin gemaakt met khoa San road no 2 dus ik had het geluk om een cafe met live muziek naast mijn hotel kamer te hebben. Vervelend om tot 2 uur s'nachts wakker te liggen en een slechte maar vooral valse songs te moeten horen. De andere dagen waren niet veel beter ,aar als je mee gaat feesten lijkt het een stuk minder vervelend.

In Bangkok de bekende 4 high-lights gezien en een middag de shoppingmalls ingegaan niet om te winkelen maar veel meer voor de verkoeling. In al die 6 jaren niet echt iets veranderd, nog even veel verkeer, tuk tuk drivers zijn er nog, op de chinese markt is nog alles te koop wat kan vliegen en poten heeft (muv vliegtuigen en tafels;-) en Khoa san nog even schreeuwerig en druk. Na twee dagen de hoogste tijd om de city te verlaten en trip 1 was er een naar Ayutthaya. De National Geographic omschrijft het zo mooi " De romantische ruinestad, omgeven door moderne bebouwing, is een van Thailands nationale schatten" Ik zal wel een andere opvatting hebben van romantiek maar heel bijzonder vond ik het niet aan de andere kant Angkor Wat is en blijft moeilijk te overtreffen. trip 2 daarentegen was wel een heel stuk mooier. Het begon met een lange reis in een minibus, krijgen we onderweg een klapband = spanning, Gaan we naar een floating markt = filevaren tussen alle touristen maar heeft wel iest en toen kwam de bridge over the River Kwai (krass krass krass) In de film was die een heel stuk mooier! De afsluiter was een tijgerreservaat, indrukwekkend, dit waren lieve poesjes en er zijn heel wat foto's gemaakt van me naast de tijgers. Volgens mij zit er een hele mooie bij voor het fanblad van FC Utrecht alleen mijn mascotte heeft iets meer power;-)

Na een lange dag nog veel te lang in de bus moeten zitten terug naar Bangkok. Redelijk gesloopt maar met een hele leuke internationale groep s'avond nog op stap geweest. Voor mij praktisch kon ik mijn Spaans weer oefenen alleen de afloop van de avond..... ik zou zeggen het had zo het script kunnen zijn van de film the Hangover. Gelukkig al mijn tanden nog, niet getrouwd of een tatoo laten zetten maar voor de rest...... wacht ik nog op de foto's.

Gisteren al met al heel rustig aangedaan en regelmatig een ' fatal error' gehad ben nu gelukkig weer helemaal de oude maar de treinreis heeft daar ook aan bijgedragen hoor. Was er een met slechts 2 uur vertraging en ach 14 uur of 16 uur wat maakt het uit als je een slaapwagon tot je beschikking hebt. Heerlijk uitgerust aangekomen in Chang Mail een hele verademing tov bangkok en de komende dagen een druk programma. Eerst 2 dagen hiken, naar de langnekken toe, Bamboo rafting en op een olifant zitten ach ik had het slechter kunnen treffen en donderdag gaan we een begin maken met de Thaise keuken. Nee ik overleef de eerste week niet op de fastfood restaurants maar mag nu zelf een keer achter het fornuis gaan staan. Heerlijk zo'n moderne singel van anno 2012, kan straks ook nog koken.

Vanavond laat ik me nog een keer verzorgen en ga zo een restaurant opzoeken alleen bier bij het eten hmmm.... ze zullen wel en Tiger bier hebben en laat ik nu sinds een paar dagen een ontzettende zwak hebben voor tijgers!

Groetjes,



Joost


  • 22 Oktober 2012 - 19:44

    Rally:

    Hoi Joost,
    Wat een tekst man. Als je dit je hele vakantie moet volhouden, hou je geen vrije tijd meer over ...
    Wel een mooi verslag, dat dan weer wel. Veel plezier verder.

  • 23 Oktober 2012 - 12:12

    Femmelafem:

    Hola guapo!

    Pff...jij bent ook duidelijk geen 36 meer;-)) Om ook in thaise sferen te raken heb ik gister een thais soepie gemaakt. Die zag er uit als olvarit maar smaakte een stuk lekkerder.
    Benieuwd of de jouwe straks even lekker gaat zijn!
    Mss is zo''n langnekkie wel gezellig om mee te nemen als souvenir? Ben je ook gelijk van het kookissue verlost! Wanneer staat de pussysuckyfucklylicky show op t program? Doe maar een rustig kabbelend watertje uitzoeken om vanaf te dobberen....jij en dergelijke activiteiten zorgen altijd voor een eningszins afwijkende afloop...
    Dikke xus



  • 24 Oktober 2012 - 09:12

    Ballenbak:

    Joost,

    Goed van je te horen. We genieten vna je (beknopte) verslag.
    Geniet ervan en we kijken uit naar het volgende berichtje.

  • 25 Oktober 2012 - 12:21

    Ballenbak:

    Joost, let op: Apple heeft dinsdag twee nieuwe versies van de iPad geïntroduceerd. De iPad mini en de iPad4. De laatste zal worden verkocht voor dezelfde prijs als de iPad3 nu, vanaf 499 dollar. 'Nieuwe mogelijkheden voor dezelfde prijs', aldus Apple topman Tim Cook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thai thai land

a

Recente Reisverslagen:

07 November 2012

The bucketlist

01 November 2012

A view to a kill,

31 Oktober 2012

Full moon = 100% feest

30 Oktober 2012

het Zwitserleven gevoel

26 Oktober 2012

De Man anno (oktober) 2012,
Joost

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 19571

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 September 2013

Indonesië part-II

15 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thai thai land

14 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Witte lijst, vrienden, Indonesie

04 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Midden - Amerika

23 Augustus 2009 - 21 September 2009

Adventure

Landen bezocht: