Snot van de olifant - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joost Ven - WaarBenJij.nu Snot van de olifant - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joost Ven - WaarBenJij.nu

Snot van de olifant

Door: joost van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Joost

24 Oktober 2012 | Thailand, Chiang Mai

Bangkok een chaotische stad, Chaing Mai een verademing. In ieder geval qua temperatuur maar vooral vanwege de activiteiten die je in de omgeving kan doen. Na een lange reis van Bangkok naar Chaing Mai de eerste dag hier lekker rustig aangedaan en me geestelijk en lichamelijk voorbereid op ' adventure' Het eerste deel van een 2 dagen / 1 nacht reis viel ontzettend mee namelijk een bezoek brengen aan twee locale stammen de 1 was te herkennen aan zeer gtote oorbellen en de andere stam waren de longnecks en die zijn te herkennen aan ja aan... de vele ringen rondom de nek en de voeten. Volgens mij waren het de toeristen stammen, leek namelijk wel vollendam hier alleen maar souveniershops, dezelfde hutten en dezelfde vriendelijke lach. Ach ondanks het hoge touristen gehalte heb ik veel foto's gemaakt. Leek wel een Japanner in Thailand;-)

Na de longnecks een hele reis gemaakt in een broeierige pick-up truck en na 1.5 uur erg blij dat de autorit er voor in iedergeval een dagje opzat. De stop was bij een olifantenkamp en met een kleine groep en vele kilo's aan mini bananen mochten we plaats gaan nemen op de rug van een olifant. Na de nodige brandstof te hebben gegeven ging de olifant in de eerste versnelling en daar bleef hij in hangen.

Hortend, stotend, van links naar recht, berg af, berg op hebben we een klein uur volgemaakt. Het was voor mij een dejavu een aantal jaren geleden had ik hetzelfde pad al een keer afgelegd alleen deze x was onze olifant verkouden. Welgeteld 3 niesaanvallen of beter gezegd snotdouches over ons heengehad. Had nog erger gekund we hadden nl een olifant met een vijfde poot voor ons lopen, maar gelukkig was dat een oudje dus we hebben geen uitglijder gemaakt!

Na de olifantenrit begon the adventure ' welcome to the jungle' 3 uur bergop lopen. Nee de conditie is zeker niet meer wat die geweest is en ben vele kilo's afgevallen. Helemaal nat boven aangekomen in onze -5 star hostel bij een locale stam. Geen elektriciteit, geen bereik vd telefoon, geen wifi, maar wel water en te grote spinnen in de WC's. Heerlijk weer even terug naar back to basic en om de tijd te doden rond een vuurtje gezeten, biertje drinken, met de andere groepsgenoten praten, rijstwiskey drinken, zingen en nog iets drinken. Na een frisse nacht om 4 uur s'ochtends wakker gemaakt door de kukuku** hanen en honden van het dorp. Met een zwaar hoofd begonnen aan dag 2, temperatuur was niet veranderd alleen nu de berg af. Even zwaar als dag 1 maar het vooruitzicht er komt een einde aan the adventure en het wildwaterraften maakte het nog een beetje te doen.Wildwaterrafting was super om te doen en het kersje op de tour.

Twee dagen, je zou denken wat is dat nu in een mensenleven... maar olifantensnot, hitte, bergop / bergaf / roeien doen wel iets met je in ieder geval met de been -en armspieren en daarnaast houd je er fantastische herrineringen & foto's aan over. Maar een derde x daar moet ik nog een keer heel erg goed over nadenken;-)

• 28 Oktober 2012 - 20:43

Caroline:

Hey Joost,klinkt wel echt als een wild adventure!Heel wat anders dan achter je pctje op de 9de;-).Geniet er maar van! Groetjes Caroline