Wildlife, hiken en één berggeit - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Joost Ven - WaarBenJij.nu Wildlife, hiken en één berggeit - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Joost Ven - WaarBenJij.nu

Wildlife, hiken en één berggeit

Door: joost vd Ven

Blijf op de hoogte en volg Joost

15 Mei 2010 | Peru, Arequipa

Na mijn fietsavontuur heb ik Arequipa nog geen vaarwel gezegd en ben ik voor een "veilige" 3 dagen / 2 nachten excursie gegaan en deze was uiteindelijk een stuk beter bevallen dan het downhillen haha.
Met een kleine groep van 1 Israelier, 1 Ozzie, een Tjechisch koppel en een Dutchie zijn we de natuur in getrokken en ik heb alle soorten lama´s die er zijn (lama, appalca en Vicuna) gezien en alleen de Vicuna is een pracht beest en ik heb een weetje over deze soort en dat is dat de Vicuna de duurtse wol ter wereld produceert. Hmm jullie zullen vast denken lekker boeiend Joost en je zal toch wel geen bolletje wol of muts voor ons meenemen, maar ik leer ook nog wel eens wat tijdens een vakantie hoor en dat deel ik dan weer graag met jullie;-)

De uitzichten vanuit de bus waren onvergetelijk. Zo zijn we bij een "stenen oerbos" geweest, hebben we door de toendra gereden en hebben we een stop gemaakt op het hoogst mogelijke punt en dat was wederom puffen en erggg of beter gezegd siberisch koud.

De eerste avond luxe mogen overnachten en voor de eerste keer een local product gegeten nl appalca biefstuk, hmmm das geen aanradertje jakkesje gaat er bijna van spuwen.
De volgende dag was het tijd voor een afdaling en zijn we de Colca Canyon afgezakt. Het zonnetje scheen erg fel en een drie urige afdeling dwz continu op de remmen staan merk je wel. Heel af en toe had ik wel een Nepal Dejavú.

Gelukkig wachte er een beloning op ons en dat was een oasa bij een rivier met heerlijke zwembaden een iets draaglijker klimaat en zo´n grande gele rakker, hmmm i was in heaven. De rest van de dag weinig gedaan en lekker gerelaxed en nog uno servasas achterover geslagen. Jeps van sommige dingen kan je geen genoeg krijgen.

De volgende dag was niet mijn dag want om 5 uur werden we wakker gemaakt voor het ontbijt en jullie kennen mij langzamerhand wel een beetje dus...-;)
Na een klein hapje was het tijd om dezelfde weg maar dan in de omgekeerde richting te nemen. Dit was nog inspannender dan de heenweg en ik was echt een berggeit, maar dan wel een die z´n i-pod erbij had gepakt en die op oa de hit ¨we walked another 45 miles¨ naar boven is geklauterd. Na 2.5 zware uren zat dit avontuur er voor mij en de rest van de leden van de groep erop en zijn we weer begonnen aan de terugweg, alleen zouden we nog een aantal keer stoppen. stop uno was bij playa del condor en dat was een uitkijkpunt om naar condors te kijken. Enne ik heb de groot uitgevallen mussen vaak voorbij zien komen. Jemig wat een joekels van vogels zijn dat zeg maar met een spanwijdte van 3mtr is dat ook niet zo verwonderlijk, mooi en erg indrukwekkend om 1 keer in je leven gezien te hebben en gelukkig hebben we zulke grote vogels niet in Nederland. Na de Condors was het tijn om de spieren weer iets soepel te maken en heb ik 1 uur geweekt in een hotpool en dat beviel erg goed. Na een lange terugreis uiteindelijk weer aangekomen in Arequipa en snel een hapje gedaan en daarna de nachtbus in. Heerlijk comfortabel gereisd deze keer (bijna de hele bovenverdieping voor me alleen) en zelf nog ff geslapen. Alleen jammer dat we om 5 uur op de plaats van bestemming waren. Na het vinden van een hotel, een paar uurtjes -bij-slapen een citytour gemaakt in Cuzco. Dit is een erg gezellige en mooie stad alleen zonet bij mijn diner een verkeerd restaurant uitgezocht en zat met zo´n 20 Israeliers aan en rond de tafel en dat is...... (mogen jullie zelf invullen:-)



Morgen ga ik voor 4 dagen on tour en ga ik de Inca Jungle trek (excl het deel downhillen + raften) doen en we eindigen bij Machu Pichu ik hb er erg veel zin in en ga zo en gevecht beginnen om alles weer in mijn bakcpack en daypack te krijgen en daarna een warme douche pakken om een paar spieren alvast soepel te krijgen. Helaas gaat mijn buzzer morgenvroeg wel om 5.30 af grrrr wat je allemaal niet overmoet hebben voor een excursie. Hoe het was en of ik genoten hebben laat ik jullie snel weten.



Greetzzzz Jo


  • 16 Mei 2010 - 04:16

    Rally:

    Hey Joost,
    Wat een avonturen man.
    Wat een moed. Zorg je wel dat je heel blijft?
    En relax wat meer. Tot gauw

  • 16 Mei 2010 - 08:34

    Daantje En Tygo.:

    WOW ome Joost wat een verhalen. Mama leest ze aan mij voor en het klinkt alleemaal heeel erg spannend. Ik maak hier in mijn box niet zo,n vet coole dingen mee hoor. Geniet er daar van. Groetjes van Tygo en papa en mama.

  • 16 Mei 2010 - 10:15

    Tante Mat:

    hoi die joost
    weer een spannend verhaal maar kun je niet beter op de sportschool op de fiets gaan zitten als daar dat lijk me wel een beetje veiliger dan al die beschadegigen kijk maar uit je bent geen 18meer joost maar wij blijven je verhalen volgen super kei gaaf geniet er van dikke kus tante mat ome henk

  • 16 Mei 2010 - 11:48

    Femmelafem:

    Bruv.......iiiieeeehhhgggen ik wilde al helemaal niks horen over enge fietstochtjes en nu lees ik dit...ieeehhhhggg...volgende keer Terschelling, das ook heel enerverend. Elk nadeel heeft zijn voordeel, nu hoef je niet meer na te denken over nog een kamikaze fietstochtje in Bolivia! En das ook een geruststelling voor ons;-)
    Hasta luego guapo!!
    Besoooooooooooooooo

  • 16 Mei 2010 - 16:40

    Mam:

    Mam zegt altijd "kinders let goed op jezelf". Volgens mij had jij nog de flapjes over je oortjes toen ik dit tegen je heb gezegd! Die biefstuk lijkt mij ook niet lekker, hebben ze daar geen kroketjes? Hou je voetjes op de grond de komende weken! Wij kijken uit naar je volgende avontuur.
    Dikke kussen madre y padre

  • 18 Mei 2010 - 06:42

    De Hele 9e !!:

    wake-up call for "ENGELTJE"!!

  • 18 Mei 2010 - 12:18

    Jurgen:

    Hoi joost,

    Jammer dat je het toch weer niet kon laten zo'n 180!

    Gelukkig ben je nog redelijk heel.

    bedankt voor weer een kijkje je het mooie Peru.

  • 18 Mei 2010 - 13:47

    Bengeltje:

    Ohhhh, ik mis je vreseliijjjk!!! dikke kusss

  • 18 Mei 2010 - 13:52

    Stengeltje:

    en ik mis jou ook hoor;-)

  • 20 Mei 2010 - 06:50

    Www.dekleydrivers.nl:

    Beste Joost,
    Wij hebben gehoord dat jij behoorlijk behendig bent op een fietsje. Wil je ons svp bellen wanneer je terugbent in Nederland? Wij hopen dat je ons team wilt komen versterken. We hebben nog een plekje vrij op de zondagochtend 08:00uur.
    Groet,
    DeKleydrivers

  • 22 Mei 2010 - 05:52

    Rally:

    Alweer bijna terug, wat gaat dat vlug hè? Nou benieuwd naar je gesproken en je gefotografeerd verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 19559

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 September 2013

Indonesië part-II

15 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thai thai land

14 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Witte lijst, vrienden, Indonesie

04 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Midden - Amerika

23 Augustus 2009 - 21 September 2009

Adventure

Landen bezocht: