Stairway to heaven..... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Joost Ven - WaarBenJij.nu Stairway to heaven..... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Joost Ven - WaarBenJij.nu

Stairway to heaven.....

Door: j vandeven

Blijf op de hoogte en volg Joost

21 Mei 2010 | Peru, Cusco

Na de Colca Cayon hike was het tijd voor mijn tweede hike en deze keer was Machu Pichu de eindbestemming. Nu is het mogelijk om op een ´makkelijke´manier -nl met de trein en bus- naar MP te gaan of je kon één van de vele hikes kiezen.

Ik heb voor het laatste gekozen en die van mij had de ondrukwekkende naam " jungle trail". Het begin van de tour was een kleine tegenvaller en ik stond om 6:00 AM al paraat en uiteindelijk zijn we om 9.00 uur pas vertrokken. Hmm had ik toch drie uur langer in mijn bedje kunnen blijven liggen en wat zou mijn humeur dan een stuk zonniger zijn geweest. Maar ach soms zit het mee en soms zit het een klein beetje tegen;-)



Het eerste deel van de trip was een 4 urige bustour door een indrukwekkend landsschap. Daarna was het tijd voor ´adventure´alleen de dutchie heeft dit aan zich voorbij laten gaan. Terwijl de groep ging downhill mountenbiken, wel over een veel minder gevaarlijke en geasfalteerde weg -maar volgens deskundige wel vergelijkbaar met the most dangeres road in Bolivia- heb ik het ´spectakel´ vanuit de bus gevolgd. Ik moet zeggen ik had erg graag meegedaan, maar mijn vorige downhill tour is me niet in de koude kleren gaan zitten en ik heb maar voor mijn eigen veiligheid en gezondheid gekozen, want WILD & STOER doen kunnen we altijd nog haha.

Na 3 uur fietsen kwamen de nieuwe reisgenoten me weer gezelschap houden in de bus en hebben we uiteindelijk nog 2 uur bijgepraat in de bus voordat we op de eindbestemming aankwamen. Dit was een erg primitief dorpje waar je optioneel nog wel kon raften, maar de boys hadden iets anders gezien waar ze veel meer zin in hadden nl 1 liter flessen koude flessen serveza. Ik kan jullie zeggen dat het erg gezellig was op het terras, alleen konden we s´avonds de slaap niet goed vatten. Ik denk dat dat komt doordat we met z´n vieren op één kamer sliepen, maar wat jullie denken kan ik vanuit hier volgens mij heel goed zelf invullen;-)



De tweede dag was erg vroeg opstaan en de ´berggeiten´in ons allen kwamen naar boven en we hebben ´ruim 8 uur bergop, bergaf, een klein beetje, jungle en langs beangstigende kliffen gehiked. De held in mij was overigens wel helemaal verdwenen toen ik over een 75cm breed pad langs een 50 meter hoge klif mocht schuivelen, maar ook met kleine stapjes komen we op de eindbestemming zal ik maar zeggen!!

De derde dag was gelukkig minder inspannend en we hoefden maar slecht 6 uur te lopen, wel vaker over gravelwegen en minder door de jungle, alleen wel erg jammer dat nu juist op dit deel van de hike ontzettend veel muggen en sandflies waren. Ik heb veel vrienden gemaakt en zat onder de bulten en werd gek van de jeuk en dan mis je wel een (vrouwlijke) reismaat die nu net op die moeilijk bereikbare plekjes kan krabellen en je van die hinderlijke jeuk af kan helpen haha;-)



Dag 4 was de "kers op de taart" en het was tijd om het meest touristische dorp waar ik ooit ben geweest in mijn leven te mogen verlaten en op te gaan naar MachuPichu. Er waren 2 mogelijkheden nl. tevoet naar MP gaan en dan moest je om 3.45 uur vertrekken of de easy way en dat was met een bus en dan hoefde je pas om 5:00 uur te vertrekken.

Oke ik ben geen ´echte´man maar heb voor de bus gekozen en ik moet zeggen ik schaam me hier niet voor want er stonden heeel veel touristen op de bus te wachten. Van de ander 8 groepsgenoten heb ik gehoord dat de hike naar MP ontzettend zwaar was en de zonsopkomts erg tegenviel. Hmmm af en toe heb ik wel eens geluk en over geluk gesproken er is een berg bij MP en hiervoor worden slechts 400 tickets per dag uitgedeeld en ´joost geluk´ heeft toch maar mooi een van de laatste tickets kunnen bemachtigen!! Hmm heel af en toe heb je geluk in de liefde en als je dat niet hebt dan heb je het geluk om een ticket voor een berg te krijgen. Als ik mocht kiezen dan...... was die berg nog niet zo verkeerd hoor;-)

Machupichu is indrukwekkend en heel bijzonder om een van de nieuwe wereldwonderen van dichtbij gezien te hebben. Het mooiste, maar ook het zwaarste was wel om de =mijn berg te beklimmen maar na een pittige klim van 1uur had ik de top bereikt en heb ik een moment van rust genomen en naar de enige mooie stairway to heaven van Led Zeppelin geluisterd en heb ik genoten van het mooie uitzicht en heb ik heel ff gedroom over één koude Inca Cola:-)



Over MP kan ik zoveel vertellen, maar het beste is als jullie dit zelf een keer ervaren ik zal asap een paar foto´s op de site plaatsen, zodat jullie kunnen zien hoe MP eruitziet en hoe het is.

Na mijn vierdaagse hike was het tijd om de voetjes de nodige rust te geven en ik ben weer teruggereisd naar Cuzco, alleen deze keer niet met de bus maar zoals het als een NS man hoort te doen nl met de trein. Laat ik zeggen waar zouden we zijn zonder de trein? Nou in Peru is het geen aanrader en wat zie ik er nu alweer naar uit om weer in zo´n schone en confortabele en snelle gele rakker te zitten. Alleen ben en mag ik nog een paar weken genieten ver bij good old holland vandaan en of dat een straf is, nope hoor;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 19558

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 September 2013

Indonesië part-II

15 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thai thai land

14 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Witte lijst, vrienden, Indonesie

04 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Midden - Amerika

23 Augustus 2009 - 21 September 2009

Adventure

Landen bezocht: