fietsen, snorkels maar vooral het Zwitserleven.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu fietsen, snorkels maar vooral het Zwitserleven.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu

fietsen, snorkels maar vooral het Zwitserleven....

Door: j vandeven

Blijf op de hoogte en volg Joost

11 Maart 2011 | Indonesië, Batavia

In mijn vorige reisverslag had ik het over fietsen in Indonesië nu had de Loney Planet het over mooie fietsroutes in de buurt van Matheran dus ik had zoiets van dat lijkt me wel wat. Geen vulkaan in de buurt, weinig verkeer, niet al te bergachtig en de temperatuur was te handelen. Dus wat zou me nog in de weg kunnen staan..... nou iets heel kleins en dat was dat er geen fietsenhandelaar, hotel of winkel fietsen verhuurd ik had veel verwacht maar dat er geen fiets te krijgen was toch een kleine domper. Een ding had ik wel gemerkt tijdens mijn zoektocht naar een fiets en dat was dat als de zon in mijn rug scheen ik verging van de pijn en het gevoel had dat ik flauw ging vallen. Aangezien ik de Matheranse bezienswaardigheden allemaal al meerdere keren gezien had en ik er weinig voor voelde om ergens langs de kant van een weg te moeten rusten en bijkomen, ben ik teruggegaan naar het hotel. Meteen even gecheckt wat de oorzaak van de ' wegtrekkers' toch kon zijn en brrrr het zag er niet goed uit een vuurrode rug met net op de gevoelige plekken brandblaren au au. Het programma van de dag werd meteen aangepast en bestond hoofdzakelijk uit douchen, douchen, douchen, op bed liggen -op de buik dan wel te verstaan- en dat alles in een ijzig koude kamer want ohhh wat was ik blij met de airconditioner. Achteraf ben ik erachter gekomen dat ondanks (voor mijn doen) een goede bescherming tegen de zon dwz meerdere keren me insmeren met zonnenbrandcreme, zwemmen met een t-shirt aan en het ontspannen en bijkomen in de schaduw met een handdoek op de schouders nog niet voldoende was en ik eraan moest geloven;-( Uiteindelijk een week erg veel last van mijn verbrande rug gehad, maar ondanks de pijn wilde ik erg graag nog meer zien van Indonesië en in het bijzonder Lombok. Het plan was dat Herbert mij nog zou komen opzoeken en dat we dan de laatste dagen van mijn vakantie samen zouden relaxen, diverse watersporten zouden doen etc en dan moet je wel je mannetje staan hoor;-) Het plan van samen de vakantie afsluiten is wel doorgegaan maar dan op een andere locatie, dit omdat het nog gezelliger zou zijn als we met z'n vieren mijn reis zouden afsluiten, alleen vanwege de gezondheidszorg in combinatie met een mogelijke kans op Malaria en Luuk was Lombok niet de allerveiligste bestemming.

Mijn reis was al meerdere keren gewijzigd maar een bezienswaardigheid had ik hoog op mijn lijst staan en dat waren de Gili eilanden. De reistijd vanaf Matheran naar de Gili's zou met de taxi maar 60 minuten duren en de bootreis nog een klein half uur. Alleen er zijn drie eilanden en waarvoor moet je kiezen.
- Een middelgroot maar ook rustiger eiland met goede bungalows en villa's;
- Een klein eiland met alleen maar budget accommodatie;
- Het grootste eiland met waanzinnige bungalows en villa's, goede restaurants en wat de naam Party eiland heeft.

Luxe zou het sowieso gaan worden maar ondanks ik niet de allerjongste meer ben sprak het feesten me nog wel aan, toch een beetje vreemd of niet?;-) Lekker met de voetjes van de vloer, met een grote fles koud Bintang bier in de hand en de temperatuur pfff beetje broeierig maar voor dat laatste werd toch wel gezorgd!!
2dagen lang heeft jullie reisreporter alleen maar te gekke dingen gedaan dwz loungen, een rondje over het eiland lopen maar binnen 90 minuten was je weer bij het beginpunt (was dus een vluggertje) snorkelen met t-shirt en life-vest aan tegen de zon natuurlijk, heerlijk eten en feesten en feesten met voornamelijk Nederlanders, Scandinaviers en Australiërs. De beste remedie tegen de kater was water en nee dan niet om te drinken maar om in te zwemmen en te snorkelen. Helaas was het rif door de Locals redelijk verwoest maar gelukkig hadden ze niet alle vissen weten te vangen en het was een pracht onder water en de ene vis was nog kleurrijker dan de andere behalve de Barracuda van 75 cm die was grijs met wit en keek een beetje chaco om zich heen maar ook onvergetelijk was de zeeschildpad die ik tijdens een van mijn snorkelrondes ben tegengekomen een exemplaar van een kleine meter die zich tegoed deed aan een van de laatste stukken koraal. Ik denk dat we een kwartier met elkaar hebben opgetrokken en toen ging ik voor een andere stroom want er was nog zoveel meer om te ontdekken.
Na 2 dagen Gili's kan ik jullie zeggen ik barste daarna weer van de Energie en wat een waanzinnige bestemming is het als het had gekund zou ik zo nog een aantal dagen in het 'Paradijs' willen blijven want wat beviel het Zwitserleven gevoel me toch goed zeg. Ik weet wel dat ik nog een keer terug ga naar de Gili's was het alleen om me weer een eind twintiger /begin dertiger te voelen haha;-)

Aangezien Herbert, Nathalie en Luuk me graag zouden willen zien en iets relaxed in petto hadden voor me, want er moest nog worden bijgekomen van mijn rondreis en in het bijzonder de Gili's, heb ik nog een stop gemaakt op Lombok en dat was in Senggigi. Dit dorpje staat bekend om zijn mooie stranden en ontspannen klimaat en is naast de Gili eilanden een van de drukst bezochte plekken van Lombok. Voor mij was het eigenlijk de plaats om alleen maar te overnachten en omdat het maar 20 minuten van de luchthaven aflag perfect. Het slapen was alleen die nacht onrustig enerzijds doordat ik toch nog een keer heb gefeest. Jeps sommige dingen verleer je niet zomaar..... Anderzijds had ik een bungalow dicht in de buurt van de kust en op het moment dat ik in Senggigi was, was er een aardbeving in Japan wat weer een tsunami tot gevolg had. Er waren waarschuwingen afgegeven ook voor Indonesië en dan slaap je toch niet zo lekker als je de zee tekeer hoort gaan. Gelukkig is de Tsunami langs Indonesië heen gegaan en ik heb hier dan ook niets van gemerkt en zal Lombok in mijn geheugen blijven als een fantastische maar ook veilige bestemming waar je zonder hier overigens echt naar op zoek hoeft te gaan het Zwiterleven gevoel vaak spontaan vind en tegenkomt!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 19574

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 September 2013

Indonesië part-II

15 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thai thai land

14 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Witte lijst, vrienden, Indonesie

04 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Midden - Amerika

23 Augustus 2009 - 21 September 2009

Adventure

Landen bezocht: