Jakarta deel 2, - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu Jakarta deel 2, - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu

Jakarta deel 2,

Door: j vandeven

Blijf op de hoogte en volg Joost

02 Maart 2011 | Indonesië, Batavia

In een van mijn eerste reisverhalen heb ik al iets verteld over Jakarta en tijdens deze reis zal ik meerdere keren terugkeren naar deze stad. Enerzijds omdat ik mijn ronde over Java ging afsluiten maar belangrijker om de eerste verjaardag van Luuk mee te mogen vieren!!

Na in vliegtuigen, taxi's en bussen gezeten te hebben, heb ik hoe kan het ook anders dan NS man het laatste stuk over het eiland afgelegd met de trein. Gelukkig op tijd vertrokken, viel de trein qua comfortabelheid nog ontzettend mee alleen was deze gedateerd en was het een slow Intercity en hebben we over een afstand van 140 kilometer een ruime 3.5 uur gedaan! Genietend van het landschap, de medepasagiers, de voor ons ondenkbare manieren van spelen langs alsook werken aan het spoor maar ook het eenvoudig dumpen van afval langs het spoor vele onvergetelijke indrukken van Java opgedaan. Na een acceptabele reistijd met de taxi naar het huis van mijn vriend en zijn vrouw gereden, alleen waar ik dezelfde afstand een dag later in 20 minuten zou afleggen deed ik er nu vanwege de vele file's 1 uur over, welkom in metropool Jakarta!

Naast een volgens mij zeer geslaagde verjaardag te hebben gevierd (mams de regenspullen waren een gepaste kado's, zo blijkt maar weer dat moeders het vaak beter weten;-) een bezoek gebracht aan een monument -niet bijzonder- een indrukwekkend inmens museum over alles wat met Indonesie te maken heeft. Karin de kokers waren ook tentoongesteld, alleen waren deze niet te koop in de souveniershop ik zal dusnog ff moeten verder moeten zoeken haha. En als laatste 2 shoppingmalls bezocht. 1 hiervan was veel te groot en was zo raar gebouwd dat ik op den duur verdwaald was. Uiteindelijk toch nog zo'n 3 uur rondgeslenterd en alleen met een ipad teruggekeerd. Als ik deze ipad nou meteen had gekocht had ik wel een routeplanner van de shoppingmall kunnen downloaden. Aan de andere kant zou ik dan nog veel meer gekocht hebben en nu heb ik een goede reden om aan het einde van mijn reis nog eens terug te gaan naar shoppingmaal Grand Indonesia.


In Jakarta heb ik wederom kennis mogen maken met de inefficiente manier van het boeken van binnenlandse vluchten. Ik kan eenvoudig in Nederland een vlucht naar waar ook ter wereld boeken alleen voor een korte vlucht in Indonesie moet je naar een kantoor toe gaan grrr. Uiteindelijk is het toch nog goed gekomen en is mijn volgende bestemming Sumbawa geworden. Ondanks het om 5 uur in de ochtend al moeten vertrekken richting luchthaven, een vertraging van 30 minuten en in totaal 3 uur opgevouwen te hebben gezeten in 2 vliegtuigen veilig geland en was het tijd om het 2e eiland te bezichtigen!


  • 08 Maart 2011 - 07:48

    Peter:

    Joost,

    blij weer echte "joost" verhalen te lezen, heb ik in het begin van de verslagen toch een beetje gemist.

    Alleen wil ik je (waarschijnlijk veeeeel te laat) waarschuwen voor de aantrekkelijke Ipad prijzen. Ook in nederland zijn de prijzen in gestort, dit als het gevolg van het uitkomen van de Ipad2.
    Ik hoop niet dat ik nu je vakantie echt verknalt heb!

    geniet nog lekker deze laatste week en we zien je (te) snel weer terug.

  • 09 Maart 2011 - 07:55

    Peter:

    RECTIFICATIE:

    Joost, Ik moet mijn excuses aanbieden, de prijzen van de Ipad zijn in Nederland toch niet helemaal zo gunstig als ik dacht. Er was namelijk een zwendelaar die deed alsof hij heel goedkope apparaten te koop had. Dus mogelijk heb je toch een heel goede deal gedaan. Maar dat ga je ons vast nog wel haarfijn uitleggen.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 19579

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 September 2013

Indonesië part-II

15 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thai thai land

14 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Witte lijst, vrienden, Indonesie

04 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Midden - Amerika

23 Augustus 2009 - 21 September 2009

Adventure

Landen bezocht: