Toch nog Bali.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu Toch nog Bali.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu

Toch nog Bali....

Door: j vandeven

Blijf op de hoogte en volg Joost

15 Maart 2011 | Indonesië, Batavia

Als jullie mij hadden gevraagd voordat ik op vakantie ging of ik ook Bali zou aandoen dan zou ik gereageerd hebben met "Nee dat is niet het plan". De reden dat ik het niet zo heb (had) op Bali zijn de beelden van vele toeristen, vele hotels en Backpacker-steden zoals Kuta. Nu blijkt maar weer eens dat niet alle beelden die je hebt correct zijn en dankzij Herbert, Nathalie en Luuk kom ik toch terug op Bali of beter gezegd 'mijn' Bali.

Na Java, Sumbawa, Lombok zou ik ook nog naar Bali gaan, voor 2.5 dagen dat dan weer wel. Na een korte reisdag bestaande uit een vlucht van een half uur en een taxirit van 1.5 uur aangekomen op de plaats van bestemming, geen Kuta of aanliggend dorpje maar bij een onbeschrijflijk, groot en luxe resort in de buurt van de Tanah Lot tempel. De reis vanaf de luchthaven naar mijn -tijdelijke- eindbestemming was wel een indrukwekkende naast Kuta heb ik ook vele Hindoe tempels, rijstterassen en golfbanen gezien. Die laatste overigens hoorde bij het resort waar we overnachten, maar hier waren behalve golfbanen ook meerdere zwembaden te vinden. Alhoewel zwembaden het leek veel meer op Centerparcs en er is heel wat gepoedeld en ik ben vaak van een glijbaan afgegaan en ik schaam me daar niet voor hoor want voor sommige dingen ben ik nog steeds een kleine jongen he Luuk;-)
Op Bali is me niets tekort gekomen en het hotel, het eten maar ook het vermaak raad ik iedereen aan en als je een keer het beste van Bali hebt ontdekt dan weet je dat er toch meer te ontdekken is op het eiland.
Oke we blijven niet de hele dag op onze kamer of in het zwembad en zo hebben we een uitstapje gemaakt naar Seminyak. Dit dorp ligt vast aan Kuta en staat bekend als het Saint Tropez van Bali en dat merk je overal aan namelijk luxe boetieken, waanzinnige restaurants met heerlijk eten, te gekke cafe's en in ieder geval 1 super lounge strandclub. Dat laatste was amazing namelijk een strandclub met uitzicht op de zee (en hijskranen stad Kuta, want in deze stad wordt steeds maar weer gebouwd en verbouwd, ondanks dat ze volgens mij al voldoende hotels, shoppingmalls en restaurants moeten hebben??) een goede dj en overheerlijke Mojito's. Hmmm nu ik dit zo aan het schrijven ben wil ik zo weer terug maar dan gaat er ook gedanst worden hoor want de ruimte en sfeer was er en de Mojito's als je er 1 ophebt heb je de smaak te pakken hoor!!

Behalve een bezoek gebracht te hebben aan Semiyak, genoten te hebben van de verkoeling, luxe en rust in het resort ben ik ook nog samen met Nathalie naar de Tanah Lot Tempel gegaan. Nee Herbert en Luuk mochten een keer relaxen en Nathalie en ik gingen de drukte opzoeken. De weg naar de tempel was nl een erg drukke maar er was wel erg goed over nagedacht want je moest verplicht langs een verscheidenheid aan kleine winkels lopen en de meeste bezoekers gingen dan ook met zwaardere tassen terug naar hun hotel of huis. Behalve Joost want die heeft niets gekocht want hmmm ik kon moeilijk kiezen wat te kopen voor anderen;-) De Tempel was bijzonder om te zien maar dat kwam door een combinatie van vele bezoekers die de tempel wilden zien terwijl de zon in de zee aan het zakken is en anderzijds doordat het een tempel is die op een rots gebouwd is en in de zee ligt en alleen bij eb kon je de naar de onderkant van de tempel lopen. De tempel zelf kon je niet bekijken of beklimmen. Na het nemen van vele kiekjes en nog met Nathalie een paar winkels bezichtigd te hebben zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben daar met z'n vieren ontspannen en genoten van de avond.

Het enige minpunt was dat als je net aan het wennen bent aan de luxe en heerlijk tot rust aan het komen bent dat je dan weer verder moet en voor mij was dat nog vervelender want mijn vakantie zat er nu toch echt bijna op..... De beslissing om naar Bali te gaan heeft me goed gedaan en het was een erg goede keuze van hotel en uitstapjes! De enige bezienswaardigheden die ik nog op mijn lijstje had staan waren allemaal in Jakarta en samen met Herbert zou ik tijdens de laatste 1.5 dag van mijn reis op mijn gemak alles nog kunnen zien. In mijn volgende reisverslag zal ik jullie meer over mijn laatste belevenissen in deze grote drukke stad vertellen, maar het zal wennen voor me zijn na een kleine 2 weken te hebben rondgereisd op kleinere en vooral rustige eilanden ga ik mijn vakantie afsluiten in een drukke metropool maar de cirkel moet -helaas- gesloten worden.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 19569

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 September 2013

Indonesië part-II

15 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thai thai land

14 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Witte lijst, vrienden, Indonesie

04 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Midden - Amerika

23 Augustus 2009 - 21 September 2009

Adventure

Landen bezocht: