(S)Iberia, - Reisverslag uit Lima, Peru van Joost Ven - WaarBenJij.nu (S)Iberia, - Reisverslag uit Lima, Peru van Joost Ven - WaarBenJij.nu

(S)Iberia,

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joost

05 Mei 2010 | Peru, Lima

Hallo vrienden, familie en collega´s,

Op 4 mei is mijn vakantie dan echt begonnen om 5 uur s´ochtends naar Schilphol gebracht en om 8uur begon het grote Zuid-Amerika avontuur. De eerste vlucht was van Amsterdam naar Madrid en een overtsptijd van 2.5uur lijkt zo lang voor een aansluitende vlucht, maar Madrid airport is echt huge en het was lopen, zoeken, met een metro reizen rennen en ondertussen een bak Sturbucks scoren, want ik moest nog wel ff wakker worden en na 34 jaar ben ik nog steeds geen ochtendmens;-)

Na 2 jaren achtereenvolgens met een 5 star luchtvaartmaatschappij gevlogen te hebben was het deze x de beurt aan de Spaanse trots nl Iberia en toen ik het vliegtuig binnenstapte wist ik het al we gaan straks paelia eten pfff wat rook het naar garnalen en vis zeg in het vliegtuig en jeps ik had het goed geraden;-)
De vlucht en de service aan boord was niet spectaculair en ik miste dat kleine schermpje voor een film en een spelletje, maar een ipod met daarop 8 volle dagen muziek en een goed boek laten de tijd voorbij vliegen. Laat ik het zo zeggen de service en entertaiment waren siberisch maar de vlucht is veilig en (vulkaan)as veilig verlopen en daar gaat het uiteindelijk allemaal om!!

Na 21 lange zit uren aangekomen op Lima airport (Peru) pfff wat een verschil met Nederland nl stoffig chaotisch en tegen de 24 graden. Een rit van een klein uur met de taxi en onvergetelijke vragen van de taxidriver, over Nederland, een Thaisehit over man/vrouwen - en wat dat waren- en ach jullie weten het wel joost maakt het met iedereen wel gezellig. Uiteindelijk uitgeput en dizzy aangekomen op de eindbestemming. Nog heel kort de stad ingeweest voor een klein hapje en daarna gingen de oogjes toe.
De volgende dag gevraagd aan iemand in het hotel wat to do in Lima in one day en na een reactie van daar is het niet heel veilig, en daar ook niet en daar is niets te zien en beleven maar rondsomhouse gebleven in een van de betere wijken van de stad en een beetje rondgeslenterd langs het strand, door een shoppingmall, halve liter capo achteroverslaan, een beetje mensen kijken en als afsluiter van de dag over een localmarkt geslenterd en ik weet nu al wat ik de komende maand ga tegenkomen aan mutsen, kñeden, lama producten en kitch, maar wie weet kom ik onderweg nog wel die ene muts met van die flapjes tot over de oren tegen en dan jaja.....

De eerste dag afgesloten met uno grande ((s)iberisch koude) servases en daarna uno dos tres terug naar het hotel en mijn bedje ingedoken en heerlijk geslapen onder een lamawollen dekbed.

Groetjes de reisreporter jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 19561

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 September 2013

Indonesië part-II

15 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thai thai land

14 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Witte lijst, vrienden, Indonesie

04 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Midden - Amerika

23 Augustus 2009 - 21 September 2009

Adventure

Landen bezocht: