Locals, zand en guano, - Reisverslag uit Ica, Peru van Joost Ven - WaarBenJij.nu Locals, zand en guano, - Reisverslag uit Ica, Peru van Joost Ven - WaarBenJij.nu

Locals, zand en guano,

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joost

07 Mei 2010 | Peru, Ica

Na het één hele dag te hebben volgehouden in Lima was ik toe aan actie en was het tijd om mijn paar woorden spaans te gaan gebruiken, dat was alleen nog niet zo makkelijk als gedacht en het was achterafgezien niet zo slim om voor de eerste keer spaans te spreken met een taxichauffeur en om me naar een busterminal te laten brengen maar met gebarentaal, veel geduld en si si Senor is het me gelukt en was ik op de juiste plaats van bestemming afgezet;-) Een busticket was eenvoudiger en sneller geregeld dan gedacht alleen wat ik niet bijster slim had aangepakt was dat ik voor een local company had gekozen en ik was de enige niet Peruaan in de bus en we zijn staande gehouden door de politie voor een paspoortcontrole (geen prettige ervaring) en om de 15 minuten was er een hop-on / hop-off waardoor de reis bijna 1.5 keer zo lang heeft geduurd dan noodzakelijk. Na gedropt te zijn langs de snelweg uiteindelijk met een taxi op de eerste reisbestemming aangekomen namelijk Pisco. Vrienden als jullie t.z.t. nog een keer naar Peru willen dan kunnen jullie Pisco het beste voorbij rijden. Deze stad is nl in 2007 getroffen door een vrij zware aardbeving en is daavan nog steeds niet hersteld. Een tweede bijkomstigheid is dat het niet een hele veilige stad is en rond een straal van 100 mtr rond de playa des armaz (centraal punt in iedere stad) is het nog wel veilig maar daarbuiten wil je echt niet komen, trust me!!

Joost, heeft een klein stukje van de zandbak en spooky city gezien en zeker s´avonds voelde ik me er niet altijd even safe. Het meest bizarre was dat er bijna geen toerist te ontdekken waren. Aan de andere kant wel onvergetelijk dat op de vrijdagavond, en het was niet eens de 14e van de maand, ofwel pay-day, er ontzettend lange rijen stonden bij de banken en ATM´s en hoe later op de avond hoe meer geschreeuw ik buiten hoorde ole ole gringo´s.

De reden dat ik naar Pisco ben gegaan was dat er hier in de buurt een paar eilanden liggen die bekend staan als de ´poor galapagos islands´ met een boot heb ik een excursie naar deze eilanden gemaakt en heb oa pelikanen, pinguins, meeuwen en zeeleeuwen gezien en mijn reukvermogen onherstelbaar beschadigd want het stonk er ontzettend naar guana (voor de leken dat is vogelpoep en stinkt nog vele malen erger dan vleermuizen-uitwerpselen;-( en met miljoenen birds kunnen jullie vast inschatten hoeveel gunao erwel niet ligt en hoe dat moet ruiken brr.

Na een boottour s´middags naar de aller grootste zandbak ter wereld gegaan en dit was een waanzinnig gezicht maar ook onvergetelijke ervaring. Namelijk een verscheidenheid aan kleuren, hoge zanddunes, fosiellen, erg veel zand en erg droog en leeg want Peru en regen dat komt gemiddeld 1 keer per 5 jaar maar voor!! Het enige nadeel van zo´n dagexcursie is dat je s´avonds een beetje ruikt en overal zand tegenkomt, maar er zijn ergere dingen en dat is zo´n witte klodder van zo´n bird uit je haren willen krijgen. Maar geduld en goede shampoo doen wonderen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 19552

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 September 2013

Indonesië part-II

15 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thai thai land

14 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Witte lijst, vrienden, Indonesie

04 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Midden - Amerika

23 Augustus 2009 - 21 September 2009

Adventure

Landen bezocht: