Een lijntje..... en nog veel meer zand - Reisverslag uit Nazca, Peru van Joost Ven - WaarBenJij.nu Een lijntje..... en nog veel meer zand - Reisverslag uit Nazca, Peru van Joost Ven - WaarBenJij.nu

Een lijntje..... en nog veel meer zand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joost

10 Mei 2010 | Peru, Nazca

Denk je uit de zandbak te zijn en dan kom je in een volgende terrecht... Mijn tweede stop was Nazca. Nazca is ook in ontwikkeling en hier waren de meeste straten helaas ook onder construction.

Nazca is voornamelijk bekend vanwege een paar lijnen die zo´n duizend jaar oud zijn en stammen uit de Inca tijd. Het beste om deze de Nazca lines te bekijken is vanuit een plane dus Ik dacht ik ga het eens iets hoger opzoeken en heb een vlucht geboekt.
Het enige wat ik toen niet wist was dat ik om 7.30 wakker werd gemaakt (en ook tijdens vakantie ben ik dus geen ochtendmens,-) en dat ik ipv een groter vliegtuig uiteindelijk in een tweezitter terecht zou komen. Nu bleek ook dat ik iets meer betaald had dan de gemiddelde tourist en dat heb ik gemerkt en we vlogen rondjes rond de Nazca lines (afbeelding van oa maanman, vis, zeewier, kolabri hond etc.) Nu is het aan jullie om te zeggen of ik een "superman" ben maar ik zal verklappen dat ik geen super sterke maag had en ik had het na zo´n 10 minuten al knap warm en zwaar en dan duurt een 30 minuten vlucht wel erg lang!! Uiteindelijk ben ik een paar gram lichter uit het vliegtuig gekomen dan dat ik er ben ingegaan maar ansich een bijzondere one in your lifetime experience, dat dan weer wel!

Na terugkomst slechts 3 minuten getwijfeld te hebben toch nog maar een middag excurisie geboekt en met een buggie on-tour gegaan. Met in totaal 2 buggies en in totaal met 10 man hebben we uren rondgereden en hebben we een stop gemaakt bij een aquaduct, een offerplaats een kerkhof waar de schedels, botten, kledingstukken en haar meer boven de grond ipv onder de grond lagen en waar het voor mij allemaal om te doen was, waren de hoogste zanddunes ter wereld.
Met de buggies zijn we omhoog gebracht om vervolgens met een snowboard naar beneden te surfen, daarna weer naar boven en jullie raden het al vervolgens weer surfend downhill.
Goed voor de beenspieren en de conditie maar hmm zand ik heb het er niet zo op. Helaas hadden we geen geluk en 1 van de 2 buggies raakte defect en na veel te lang in de kou te hebben gewacht, het koelde nl erg snel af en ik was mijn trui vergeten (was een beetje dom van me) zijn we uiteindelijk met 1 buggie teruggegaan en 10 man in 1 buggie en dan met zo´n 40km per uur over een hobbel weg is echt geen pretje.
Shaked, well done en als zandmannen enne zandvrouwen zijn we weer aangekomen in Nazca en na snel onder de douche gesprongen te zijn een klein hapje te hebben gedaan mocht ik de nachtbus in voor een 10 urige reis naar Arequipa waar ik nu ben.

De komende dagen is het time for adventure en morgen ga ik downhillen. Dit wil zeggen met een 4 wieldrive worden we de bergen ingereden tot 4800 meter en dan gaan we hiervan af sjezeen en met een rit van 4 uur moet het een ontzettend hoge berg zijn of een parcours met vele haarspeldbochten. Na het ATB´en ga ik hiken (woensdag t´m vrijdag) en daarna is het tijd voor de eerste parel van de reis nl Machu Pichu.

Ach laat ik het zo zeggen zittend op el-balconia met ene leuke vrouw kan ik over 35 jaar altijd nog doen (alhoewel ik hoop die leuke vrouw met van die flapjes over haar oren wel veeel eerder gevonden te hebben haha;-) Dus het is tijd voor actie, tijd om aan mijn conditie te werken en de tijd om er een onvergetelijke vakantie en onvergetelijk avontuur van de maken en ach de ATB tour van morgen is nog niets vergelijken met de meest dodelijke weg die je in Bolivia kan afdalen..... maar daarover later weññicht meer;-)

T.deLoe Jo

  • 11 Mei 2010 - 07:17

    Femmelafem:

    Guapo!

    Iieeeeeehhhhhhhh ik wil helemaal niet weten dat jij enge mountainbike tochtjes gaat maken......Iiiiiieeeeeehhhhhhhhhhhhhhhh....

  • 11 Mei 2010 - 08:33

    Tante Mat:

    hoi
    de verhalen klinken
    weer goed het word weer een mooie reis ik denk dat je zus stiekem jaloers is maar zij mag niet klachen joost ik ben benieuwt of je de flapjes tegen komt houw ons op de hoogte geniet er van dat doe je zo als ik lees wij blijven je verhalen volgen doei dikke kus tante mat ome henk

  • 11 Mei 2010 - 09:12

    Martine:

    Hola chico!
    Klinkt allemaal erg gaaf!
    Veel plezier nog en ik hoop dat je niet te hard van de berg af gaat sjeesen als je net een leuk meisje met van die flapjes over haar oren ziet :-)

  • 11 Mei 2010 - 10:25

    Fem:

    Beter flapjes over de oortjes dan over de oogjes wanneer die berg afgesjeesd wordt;-)

  • 11 Mei 2010 - 16:39

    Henk Nijnsel Oost:

    Dag Jongeman
    Aan die kant van de grote plas ben ik nog niet geweest,maar het is daar op z n tijd dikke pret hoor ik wel.
    En ik hoop echt niet dat jij n vrouw tegenkomt met van die grote flapjes want die zijn meestal over de 80
    Veel plezeir hier vanuit Nijnsel

  • 12 Mei 2010 - 07:54

    Jurgen:

    Joost weer erg leuk je avonturen te lezen en fijn dat je het weer hebt overleeft!!!!

    Ben benieuwd hoe je al die actie gaat ervaren!

    groetjes en tot snel

  • 18 Mei 2010 - 07:08

    Caroline:

    Hey Joost, Ik heb ook eindelijk de site gevonden (blond he:-)), maarre, bij 'lijntje' schrok ik toch even. Gelukkig gaat het ergens anders over want geen rare dingen doen he?!:-)

    Super leuk je verhalen te lezen!

    Enjoy,
    ciaooo chica rubia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 19560

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 September 2013

Indonesië part-II

15 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thai thai land

14 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Witte lijst, vrienden, Indonesie

04 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Midden - Amerika

23 Augustus 2009 - 21 September 2009

Adventure

Landen bezocht: