Valentijnsdag 2011 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu Valentijnsdag 2011 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu

Valentijnsdag 2011

Door: j vandeven

Blijf op de hoogte en volg Joost

16 Februari 2011 | Indonesië, Batavia

Sommige reizen vergeet je sneller dan andere reizen en wij mannen hebben vaak problemen met het onthouden van " belangrijke" dagen dus deze keer is mijn vakantie begonnen op de 14 februari. Vakantie hebben en vieren is en blijft erg leuk alleen nu weet ik niet of er iemand aan me gedacht heeft op de 14e februari maar over een ruime maand zal ik het weten;-)

In ieder geval is mijn dag goed begonnen, ik kon namelijknog een beetje uitslapen voordat de reis begon. Zowel de treinreis richting schiphol alsook de vlucht zijn perfect verlopen. Waar ik vorig jaar de service van (S)Iberia mocht meemaken was het deze keer Malysian Hospitality en dat is dus super!! In totaal 3 films gekeken,titels zijn me even ontschoten maar er is veel & hard gelachen, me ingelezen in Indonesie en me laten verwennen door de de stewardessen. Het enige wat er niet inzat was slapen, maar als je om 12 uur s'middags vertrekt en in totaal 11 uur in het vliegtuig zit dan wordt je pas moe als de landing wordt ingezet. Voor mij werd het dan ook zwaar op de luchthaven van Kuala Lumpur waar ik een tussenstop had van 3uur. Nu heb ik de luchthaven van KL meerdere keren gezien dus ik wist nog precies waar ik moest zijn nl de Starbucks want echt lekkere koffie en vliegen die werelden zijn nog niet bij elkaar gekomen. Een grote kop Capo, een gebakje erbij en nog heel even surfen op het www hebben me er doorheen getrokken en time was flying on the airport en het laatste stuk van de reis zou nog 2 uur duren maar ten opzichten van de vorige vlucht was dat een zit van niets.
Uiteindelijk 22 uur verder (16 uur reizen + 6 uur tijdsverschil) aangekomen Op Java / Jakarta. Na de formaliteiten geregeld te hebben, de Backpack te hebben opgpakt en navragen of het is toegestaan om Kaas in te voeren (ja dat mocht en heeft me geen boete opgeleverd;-) was het zover en zag ik mijn gastheer staan en was de voorbereidingstress meteen verdwenen en kwam het vakantie- en genietgevoel naar boven. Met de auto naar het huis van mijn vriend, zijn vrouw en hun zoontje gereden en meteen de eerste indrukken van Jakarta opgedaan. Alhoewel ik ben wel gewaarschuwd het is niet altijd zo rustig op de weg is en het uniek is om in ca 30 minuten van de luchthaven naar hun huis te rijden. Dit kan nl tot 2 uur duren pfff als ik dat meegemaakt zou hebben dan, maar gelukkig het zat dus mee.
De eerste middag in Jakarta niet heel veel gedaan maar wel veel gekletst, mijn tas een stuk lichter gemaakt -van 19 kg teruggebracht naar 11.5kg- me opgefrist in het zwembad een uurtje geslapen, alhoewel ikzelf het gevoel had dat het 6 uur in de ochtend ipv 18 uur in de avond was en de eerste kortstondige maar heftige regenbui meegemaakt. Volgens mij gaan er nog meer volgen de komende weken, maar voor dit moment is the sun aanwezig en is het een heerlijke maar ook een beetje plakkerige temperatuur. Mijn buik zal er over een ruime maand een stuk strakker en dunner uitzien maar dat is ook 1 van de redenen om naar een warm (broeierig) land op vakantie te gaan......

  • 26 Februari 2011 - 12:07

    Rally:

    Heerlijk Joost lijkt me dat, daar te zijn. Wat beschrijf je dat goed, ik voel de klamme lucht als het ware. Alvast heel veel plezier, en ik ben benieuwd naar het vervolg van je reis. groetjes, ook van Yvonne en Dide.

  • 26 Februari 2011 - 15:44

    Pieter:

    Leuk verslag weer Joost. Wat is dat nou weer met die Valentijn? Weer iets dat de rest niet weet? Haha!
    Ik wist ook niet dat dit je dieet is.
    Veel plezier!

    Groetjes,

    Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 19572

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 September 2013

Indonesië part-II

15 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thai thai land

14 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Witte lijst, vrienden, Indonesie

04 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Midden - Amerika

23 Augustus 2009 - 21 September 2009

Adventure

Landen bezocht: