Jakarta (concept) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu Jakarta (concept) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu

Jakarta (concept)

Door: j vandeven

Blijf op de hoogte en volg Joost

17 Februari 2011 | Indonesië, Batavia

Met 16 miljoen inwoners een wereldstad. Als het meezit is het rustig maar veel vaker is het chaotisch, druk en drukkend qua temperatuur. De eerste dagen van mijn reis nog niet heel veel gezien van Jakarta, wel 2 keer een Starbuscks bezocht, een mall (winkelcentrum) een ticketbureau voor vliegtickets. Dus over het leven in Jakarta ga ik jullie later meer vertellen, want ik kom deze reis nog een paar keer terug in deze metropool en dan wil en ga ik op verkenning. Wat ik al wel kan zeggen is dat Herbert, Nathalie en Luuk het erg getroffen hebben met hun stekje in Jakarta alleen als ik na mijn reis in Nederland verder opzoek ga naar een huisje dan zal dat een heel stuk kleiner zijn als waar ik nu verblijf en als ik zeg kleiner dan bedoel ik meer alleen de benedenverdieping zal de oppervlakte hebben van mijn totale huisje en een zwembad dat zal ik ook moeten missen maar wellicht dat een kleine vijver er nog net aan inzit en in mijn tuintje past.
In Jakarta hebben we voornamelijk bijgekletst over hoe het gaat, het leven in Nederland en Indonesie en nog vele andere echte mannen dingen. Uiteraard ook nog gesproken over de reisplannen en veel te veel tijd besteed aan het regelen van vluchten + een hotel voor ons eerste uitstapje. Uiteindelijk is het allemaal gelukt en heb ik ook nog tijd overgehad om met Luuk te spelen. Een echt lief menneke is het joh, een hele knul en hij is het lopen aan het leren. De blitse loopracewagen (die ik als babypresent heb gegeven) staat te blinken en het zou leuk zijn als Luuk voor mijn vertrek hierop nog heel even wilt zitten. Als ik heel eerlijk ben en ik zie Luuk dan beginnen de vadergevoelens bij me naar boven te komen en ze zeggen wel eens huisje (ben ik naar op zoek) boompje (ik zorg ervoor dat er hiervan meerdere in de tuin zullen staan) beestje (goudvissen want andere dieren krijgen het erg zwaar me me;-) en dan nog iemand erbij die het gezellig voor en met weet te maken......
Ik zal niet verder afdwalen en houdt het bij mijn reis. Tot nu toe een paar Javanen ontmoet maar mijn eerstvolgende reisverslag over Jakarta zal meer over de stad, het vermaak, de verleidingen, de indrukken en nog veel meer achtergrondinfo over deze megastad bevatten. Wordt vervolgd!!

  • 26 Februari 2011 - 12:17

    Rally:

    Prima verslag weer Joost. Leuk hoor.
    rallyvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 19580

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 September 2013

Indonesië part-II

15 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thai thai land

14 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Witte lijst, vrienden, Indonesie

04 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Midden - Amerika

23 Augustus 2009 - 21 September 2009

Adventure

Landen bezocht: