De man met de zwavelstokjes, - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu De man met de zwavelstokjes, - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu

De man met de zwavelstokjes,

Door: j vandeven

Blijf op de hoogte en volg Joost

01 Maart 2011 | Indonesië, Batavia

De man met de zwavelstokjes,


Na de Zuidkust gezien te hebben ben ik met een minubusje verder gereisd richting Badung. Dit ging een stuk beter en was vele malen comfortabeler dan de busreis van enkele dagen daarvoor. Na een rit van toch nog zo'n 6 uur aangekomen in de stad die bekend staat als de 3e stad van Java. De stad kwam op mij over als een chaotische en vervallen stad en was net groot genoeg om in middag volledig te bekijken. Naast het bezoeken van een aantal shoppingmalls enerzijds vanwege de verkoeling en anderzijds omdat ik zin in had in een grote beker

'betere' koffie nog een paar overblijfselen uit de VOC tijd bekeken. Voor de rest was er niet veel te zien of te doen en s'avonds kwam Badung niet op zijn best op me over. Namelijk Donkere straten & steegjes, duistere mannen en vrouwen dus Joost heeft een paar stappen sneller gelopen en is snel terug naar het hotel. De volgende avond toch maar besloten om me met een taxi naar het centrum als zowel terug naar het hotel te laten brengen want voor een paar centen..... Jeps Joost was een beetje bang, terwijl ik toch al redelijk wat van de wereld heb gezien, maar slecht verlichte straten en winkels met gesloten rolluiken brrr daar houd ik niet zo van.

Naast een avondwandeling was het tijd voor een sportieve activiteit en in de buurt van Badung is een vulkaan waar je eenvoudig naar toe kan. Nou ja eenvoudig met het lokale vervoer is een afstand van 30km toch nog goed voor een reistijd van 2uur, maar na een lange tijd opgevouwen te hebben gezeten word je beloond met een waanzinnig uitzicht en een eierenlucht. Naast een vulkaanmeer kon je ook nog naar een lager gelegen stuk lopen en daar kwam -stink-stoom uit de grond en hadden ze meerdere heetwater baden. Ik dus met goede moed naar beneden toe lopen zijn de weergoden met niet gunstig gezind. Van een beetje regen smelt ik niet alleen wordt de rode kleigrond dan spiegel en spiegel glad en ik heb dus een paar fantastische uitglijders gemaakt. Vies en moe kwam ik beneden aan en heb hier heerlijk met mijn voeten gepoedeld in een warmwater bad, dat voelde goed aan alleen de geur daar wordt je niet heel blij van;-)

Dezelfde weg weer naar boventoe terug gekleuterd en omdat ik nog niet moe was ben ik om het ' grote' vulkaanmeer heen gaan lopen. De eerste 20 minuten ging dit erg goed en makkelijk, alleen was toen het looppad wat duister en de bewegwijzering ontbrak ik dus maar klauteren, weer afzakken, weer klimmen en na iedere stap kreeg ik het spaansbenauwder want ik had geen idee waar ik was en er was niemand anders te zien. Pfff wat was ik opgelucht toen ik na 30 minuten een local zag, die me de juiste weg kon wijzen. Na meerdere uitglijders en nog smeriger dan ik al was gelukkig weer de vulkaan in het oog gekregen en de focus lag toen alleen nog maar op het vinden van een autoweg en zo snel mogelijk weer afreizen naar de bewoonde wereld. Achteraf was ik blij dat ik niet bij de vulkaan hoefde te overnachten alleen een volgende keer zal ik 4 keer nadenken of ik ergens omheen wil lopen want ik had het me zelf veel makkelijker en leuker kunnen maken!!

Terug in het hotel me eerst goed gescrubbed en die doordringende zwavelgeur van me afgewassen. De kleren en schoenen in een zak gedaan en deze vervolgens dichtgeknoopt want pfff wat een geur kwam hiervan af en uiteindelijk fris en lekker ruikend de stad ingegaan waar niet heel veel te beleven viel maar je kan niet alles hebben tijdens een vakantie zeg ik altijd.

Dames en heren als jullie een keer iets over zwavel of lucifers willen weten dan ben ik jullie man en weet dat ik niet licht ontvlambaar ben;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 19578

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 September 2013

Indonesië part-II

15 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thai thai land

14 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Witte lijst, vrienden, Indonesie

04 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Midden - Amerika

23 Augustus 2009 - 21 September 2009

Adventure

Landen bezocht: