Stoom stoom en (d)rommels, - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu Stoom stoom en (d)rommels, - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu

Stoom stoom en (d)rommels,

Door: j vandeven

Blijf op de hoogte en volg Joost

21 Februari 2011 | Indonesië, Malang

Na 2.5 dagen relaxen was het dan toch eindelijk tijd om Java te gaan verkennen. De start van de reis was niet helemaal vlekkenloos verlopen en het reserveren van een hotel maar ook vliegtickets bleken niet zo eenvoudig als gedacht maar no worries met veel geduld (af een toe een herkenbaar vloekje) en een bezoek aan een Garuda Indonesie office omdat er 2 tickets op mijn naam stonden is het toch god gekomen wn ijn we afgelopen vrijdag (18 februari) met z'n vieren afgereisd naar Surabya over land zou het een lange zit zijn geweest maar met het vliegtuig was het binnen 90 minuten gedaan. Na de vlucht nog 2 uur in de auto gezeten en naar ons eindbestemming Malang gebracht. Onderweg veel rijstvelden, brommers, auto's, kleinde dorpjes en 1 tempel gezien. Voor mij een hele belevenis alhoewel ik ook geregeld dejavu momenten had met Malysie en Vietnam maar het blijft indrukwekkend en het is en blijft heel anders dan een veld met kolen, schapen of mooi uitziende Nederlandse dorpen. S'middags voor een omahuidje gegaan en ik heb heerlijk lang gepoedeld in het zwembad wn daarna hebben we met z'n allen een vrokje geprikt en de mannen zijn nog blijven hangen aan de bar en hebben nog iets geels met bubbeltjes gedronken.
De volgende dag weer fit opgestaan en gingen we ontour naar de gruning Bromo, ofwel een actieve vulkaan. De weg ernaar toe was een lange zit en heeft uiteindelijk 3 uur geduurd. Na 2.5 uur zagen we het allemaal een beetje somber in want het was erg bewolkt aan het worden maar toen we bij het uitkijkpunt aankwamen hadden we " Good Luuk" want zowaar geen wolk te bekennen maar we zagen wel een vulkaan, een andere berg met daaromheen een leeg landschap en heel veel zwartstof. Dat laatste komt doodat de Bromo net zoals de Merapi vulkaan actief is en nog wel eens as en steen wil uitstoten. Op het moment dat wij er waren was dat gelukkig niet het geval dus we zijn geen zwarte mannen en vrouw geworden maar de vulkaan was wel aan het brommen, grommen en stootte grote stoomwolken uit. We hebben genoten van het fantastische uitzicht en schouwspel en door jullie amateur fotograaf zijn er absurt veel foto's gemaakt. Maar ik kan bewijzen dat ik erbij was en actieve vulkanen kan ik van mijn wensenlijstje afstrepen;-)
Uiteindelijk zo'n 2 uur bij de vulkaan geweest en daarna via dezelfde weg weer teruggereden naar Malang. Helaas was de rit weer erg lang en na 3 uur was ik in ieder geval blij dat we weer voet op de bodem konden zetten en ik even autovrij was. Al met al een fantastische 1ste excursie gehad en grommmmm hopelijk houdt de vulkan zich de komende weken nog even koest want anders ga ik Ijsland 2010 vertragingen oplopen.
Zondag zijn we teruggevlogen naar Jakarta en daarna was het mannentijd.....

  • 26 Februari 2011 - 15:51

    Pieter:

    Mannentijd?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 19575

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 24 September 2013

Indonesië part-II

15 Oktober 2012 - 11 November 2012

Thai thai land

14 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Witte lijst, vrienden, Indonesie

04 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Midden - Amerika

23 Augustus 2009 - 21 September 2009

Adventure

Landen bezocht: