Javaanse Jongens, - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu Javaanse Jongens, - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Joost Ven - WaarBenJij.nu

Javaanse Jongens,

Door: j vandeven

Blijf op de hoogte en volg Joost

24 Februari 2011 | Indonesië, Yogyakarta

Mijn vorige reisverslag eindigde ik met .... het was mannentijd.... Dit wil zeggen dat Hebert en ik ons 3 uur hebben moeten zien te vermaken op de luchthaven van Jakarta en daarna zijn we veder gevlogen naar Yogyakarta. Oke ik hoor jullie alweer denken moet het weer zo duur en luxe maar als je iets van Indonesie wilt zien dan is vliegen de makkelijkste en snelste manier en dan heb je meer quality time voor andere dingen;-) YogYakarta is naast een vele malen kleinere stad heel anders in vergelijking met Jakarta, zo is het ietsjes rustiger, is er bijna geen hoogbouw en rijden ze nog met paard en wagen, maar er zijn ook overeenkomsten. Zo is het verkeer hectisch en is het er ook warm en benouwd. Onze tijdelijke uitvalbasis was een kolos van een hotel aan het begin van de grote en belangrijke staat van Yogyakata. Kamer was ietsjes gedateerd en er waren de laatste dagen erg veel gasten (ca 500 personen) ivm een congres maar en kamer is alleen maar om te slapen en het zwembad van het hotel heeft veel goed gemaakt en omdat de Inonesiers geen echte waterratten zijn hadden we alle keren het zwembad voor ons alleen, wij Nederlandse geluksvogels. De eerste dag de treintjes bekeken, je wordt en bent op den duur toch een echte spoorman alleen konden de treinen en in het bijzonder de staat daarvan mij niet heel echt bekoren maar smaken verschillen en zoals het ernaar uitziet zal ik volgende week een keer gebruik gaan maken van de Trein en daarna zal ik nooit meer klagen over leeslampjes in een dubbeldekker, een vertraging etc;-) Naast de treinen, door de km's lange winkelstraat geslenterd en voor mij is het bij kijken, kijken en niet kopen gebleven. Hebert heeft wel geshopt en is uiteindelijk naar huis gegaan met een traditionele Indonesische blouche en 3 tafelkleden en Jo die wil nog wel ff met 11.5kg bagage door Indonesie trekken. Naast shoppen ook de cultuurtocht gedaan, dwz naar een palijs van de Sultaan geweest, een oud fort van de Nederlanders en een inmens postkantoor van binnen en buiten bezichtigd. We hebben ons als luie touristen laten verplaatsen en we hebben gebruik gemaakt van een fietstaxi de eerste 2 keer zaten we met z'n tweeen voorin en dat was erg benauwend en broererig. Na het bezichtigen van een volgeltjes en dierenmarkt, waar veel te veel dieren in een kleinhokje zitten en je je telkens weer afvraagt waarom ze de vogeltjes, uilen en gekko's niet gewoon in het wild laten leven waren we tot de conclusie gekomen dat we het ervan moesten nemen en we hebben 2 fietstaxi's ipv 1 taxi genomen en dat beviel ons stukken beter.
Aan het einde van de middag heb ik kennis gemaakt met echt noodweer en helaas was het een vrij heftige regenbui die enkele uren aanhield. Omdat de maagjes op den duur begonnen te knorren hebben we ons met de taxi en deze keer dus een echte ipv een fietstaxi naar een mall laten brengen en onderweg zagen we dat water + afwatering een heel stuk beter kan. Geregeld reden we door een zwembad maar als je in de auto zit merk je daar gelukkig weinig van. De mannen hebben deze x niet geshopped en dus weer wat Euro's of beter gezegd Indonesien Roepies bespaard.
Afgelopen woensdag was het gedaan met de mannenreis en is Herbert teruggevlogen naar Jakarta en ben ik alleen verder aan het reizen. Ik heb Yogyakarta afgesloten met een bezoekje aan de Borobodur en de Prabanan. Beide zijn oude tempels en waanzinnig om te zien, ondanks dat het bloedje heet was -en ik mijn nek ondanks goede bescherming flink heb verbrand- en de bovenste ring van de Borobodur was afgesloten omdat deze werd schoongemaakt van een laag Merapie vulkaan-as.
Wat wel bijzonder was dat ik een van de weinige lange blanke mannen was bij de Borobordur en Prabanan en ik ben meerdere malen bevraagd in het engels en er zijn heel wat foto's van meiden en jongens samen met mij gemaakt.

Groetjes van jullie Famous (in Indonesia) engelse leraar,

Joost

• 26 Februari 2011 - 15:30

Daantje En Tygo:

Ha neefje. Wauw wauw wauw wat een fijne verhalen heb je weer en wat maak je weer gave dingen mee. Nou wij doen het hier wel weer met op het moment regen, een snotterige Tygo en een nog ziekere Edwin. Pfffff. Wil wel ruilen met je. Als je papa gevoelens hebt mag je Tygo best wel leasen hoor no problem. Nou geniet er daar van en hou ons op de hoogte.
    Dikke kus van Daantje en Tygo.

• 27 Februari 2011 - 12:59

Ffff:

fffff

• 27 Februari 2011 - 13:07

Tante Mat:

ha die joost
    gezellig dat wij mee mogen genieten van jouw reis plezier het was weer een mooie verhaal lekker genieten en veel zien dat papa gevoel kunnen we wel regelen meiden genoeg je mag kiezen hoeft niet moeilijk te zijn toch
    vinden ze in de polder misschien ook wel leuk het is hier koud en nat het weer is bij jouw beter geniet maar van het zonnetje de groeten en nog veel reis plezier doei x uit nijnsel

• 27 Februari 2011 - 15:31

Hein:

Wauw, coole verhalen!

Pas maar op dat je niet dadelijk ergens op youtube verschijnt :)

cheers Hein

• 27 Februari 2011 - 15:52

Caroline:

Hey Joost,

Dat klinkt allemaal erg leuk en indrukewekkend! En ook erg mooi te lezen dat jij straks nooit meer gaat klagen over vertragingen, leeslampjes enne, de Starbucks is straks ook in HGBIV, dus dan kan je ook weer terug denken aan je trip én mannenpripraat!
    Maar eerst nog verder lekker reizen en genieten; enjoy! Groetjes uit saai en regenachtig Utreggg (lees: ben best beetje jaloers:-)),

greetzzz

• 28 Februari 2011 - 09:24

Jr. :

Bruvke! Het was het waard, een jaartje wachten op je nieuwe reisavontuurtjes!! Het is weer heerlijk (mee) genieten vanaf de zijlijn. Het slaapt ook een stuk rustiger in de polder nu dat ik weet dat je deze keer geen bergen af zult racen!
    Heb je al allstars gespot voor jr;-))

Dikke xxx

• 28 Februari 2011 - 20:52

Padre Y Madre:

Hoi Joost,

Het zijn weer fijne verhalen die jij ons voorspiegelt. Stuur het teveel aan zon maar door naar ZS, de ouwelui kunnen het best gebruiken! Geniet van al het moois en voor morgen een fijne verjaardag met Luuk.

xx p&m